Wymogi odnośnie adresu Spółki LTD
Pierwszym co może sprawić Ci kłopot podczas zakładania Spółki LTD w Anglii, będzie adres rejestracyjny. Jeżeli wiesz jak przebiega proces rejestracji Spółki LTD, pamiętasz pewnie, że jest to adres, na który wysyłana będzie wszelka oficjalna korespondencja od brytyjskiego Companies House oraz HMRC.
Wymagane jest również, by adres ten znajdował się w kraju, w którym chcesz zarejestrować spółkę i nie może być to skrytka pocztowa, tylko realna nieruchomość.
Dla przypomnienia, spółka rejestrowana w Szkocji musi posiadać swój adres rejestracyjny w Szkocji, zaś spółka rejestrowana w Anglii musi posiadać swój adres w Anglii.
Może to być tzw. Residential address, czyli adres zamieszkania. Należy jednak pamiętać, że adres rejestracyjny spółki jest adresem publicznym.
Przedsiębiorcy zakładający w Wielkiej Brytanii działalność w postaci Spółki LTD często wykorzystują do celów rejestracji spółki własny adres zamieszkania lub zwracają się o udostępnienie takiego adresu do swoich bliskich.
Ale co jeśli:
- Nie jesteś mieszkańcem żadnego z krajów Wielkiej Brytanii?
- Nie wynajmujesz tam nieruchomości, ani nie posiadasz żadnej na własność?
- Nikt z twoich krewnych i bliskich przyjaciół nie mieszka w UK?
W tej sytuacji sprawa się nieco komplikuje.
Masz do wyboru 2 możliwości:
- Wynajem lub kupno nieruchomości,
- Skorzystanie z usługi tzw. wirtualnego biura.
Jako, że zakładając spółkę LTD kierujesz się związaną z tym oszczędnością czasu i energii pominiemy kwestie wynajmu lub kupna nieruchomości.
Wirtualne biuro
Wirtualne biuro to w skrócie outsourcing obsługi biurowej Twojej spółki. Większość biur rachunkowych obsługujących spółki LTD oferuje taką usługę już przy rejestracji spółki lub jako część kompleksowej obsługi księgowej Twojej firmy.
Korzyści z posiadania wirtualnego biura:
- Wirtualne biuro to więcej niż udostępnienie adresu rejestracyjnego dla Twojej spółki i przekazanie oficjalnej korespondencji, kiedy to konieczne.
- Firmy świadczące usługi wirtualnego biura są zazwyczaj specjalistami w tym co robią. Ich biura są dobrze zorganizowane, wszystko przebiega według starannie określonych procedur i nie ma tu mowy o komplikacjach i zagubionych dokumentach.
- Znikają koszty wynajmu nieruchomości oraz opłacenia pensji pracownikom biurowym.
- Koniec zmartwień związanych z sortowaniem i archiwizacją dokumentów, niespodziewanymi kontrolami i często kłopotliwą komunikacją z urzędami. Wirtualne biuro przejmuje od Ciebie te obowiązki.
Co może pójść nie tak?
Mimo, że większość firm świadczących usługę wirtualnego biura to specjaliści – tu również znajdzie się miejsce na niekompetencję.
Jeśli planujesz skorzystać z wirtualnego biura i chcąc lepiej zrozumieć usługę zadajesz pytania, a w odpowiedzi, zamiast klarownego wytłumaczenia, słyszysz: “Czym Ty się przejmujesz, ja się tym zajmę!” albo “Nie martw się, wiem co robię!” – może to oznaczać, że masz do czynienia z człowiekiem, który nie do końca zna się na rzeczy.
Podsumowanie
Masz do wyboru kilka rozwiązań jeśli chodzi o adres rejestracyjny Twojej spółki. Najpowszechniejszym i często najkorzystniejszym z nich, jest wynajęcie wirtualnego biura.
Zdarza się jednak, że jest to usługa zbyt kompleksowa biorąc pod uwagę wymagania Twojej spółki. W tym przypadku wystarczy samo wynajęcie adresu rejestracyjnego od sprawdzonej firmy.
Co będzie korzystniejsze w Twoim przypadku – adres rejestracyjny czy wirtualne biuro? Skontaktuj się z nami lub umów na bezpłatną konsultację – z pewnością znajdziemy odpowiednie rozwiązanie.