Jak zarabiać na TikToku? Strategie dla twórców i przedsiębiorców

Ponad 13,8 mln Polaków spędza codziennie średnio godzinę na TikToku. Podczas gdy inne platformy tracą użytkowników, TikTok dynamicznie rośnie, co stanowi nie tylko fenomen społeczny, ale także szansę biznesową. TikTok to nie tylko przestrzeń rozrywki, ale również skuteczne narzędzie do budowania dodatkowych źródeł dochodu. W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób możesz wykorzystać potencjał tej platformy, aby zacząć na niej zarabiać.

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty. Chciałbyś poruszyć ten lub inny temat z jednym z naszych ekspertów? Umów się na bezpłatną konsultację lub napisz do nas!

10 Sposobów, aby zacząć zarabiać na TikToku

Tik Tok daje wiele możliwości monetyzacji – przygotowaliśmy listę najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów zarabiania na Tik Toku:

  1. Linki afiliacyjne

Link afiliacyjny to unikalny odnośnik przypisany do konkretnego twórcy lub partnera, który pozwala firmie śledzić źródło ruchu i sprzedaży. Jeśli użytkownik dokona zakupu lub innej akcji poprzez ten link, jego właściciel otrzymuje prowizję. W praktyce wygląda to następująco: tworzysz swoje treści – np. związane ze światem beauty, w opisie umieszczasz link do sklepu z kosmetykami i jeśli użytkownik zrobi zakupy, korzystając z Twojego linku, dostajesz prowizję. Zachęć widzów, aby robili zakupy korzystając z Twojego linku poprzez rabat, albo kartę lojalnościową – im więcej zakupów użytkownik zrobi przez Twoje konto, tym większy rabat dostanie. Dzięki temu on oszczędzi, a Ty zapewnisz sobie wielokrotne prowizje. 

  1. Współpraca z markami

Aby zmonetyzować swój content z TikToka, musisz zbudować rozpoznawalność – nawiąż współpracę z markami, które są kompatybilne z tym, co pokazujesz na swoich materiałach. Marka może wysłać Ci produkty, a Ty możesz wypromować je na swoim koncie i będziesz mógł z nich korzystać za darmo. Influencerzy, zwłaszcza na początku swojej drogi, często współpracują z brandami, aby wzmocnić swoją pozycję, a marki dzięki temu mają szansę dotrzeć do nowych społeczności. 

  1. Subskrybcje na Tiktoku

Jeśli Twoje konto na TikToku cieszy się już dużą popularnością, a publikowane materiały osiągają wysokie zasięgi, warto rozważyć wdrożenie modelu subskrypcyjnego. Mechanizm ten polega na udostępnianiu wybranych treści wyłącznie użytkownikom, którzy zdecydują się na płatną subskrypcję, co pozwala na stworzenie dodatkowego, stabilnego źródła przychodu. Widzowie mogą uzyskać dostęp do unikatowych materiałów – takich jak transmisje na żywo czy sesje Q&A – w zamian za miesięczną opłatę, co pozwoli Ci na dodatkową i stabilną formę monetyzacji.

  1. Sprzedaż konta TikTok

Jeśli zdecydujesz się zakończyć swoją aktywność w mediach społecznościowych, jednym z możliwych rozwiązań jest sprzedaż konta innemu twórcy. Twoi widzowie wraz z utworzonym przez Ciebie contentem przechodzą pod administrację kogoś innego, a Ty możesz zyskać środki finansowe. Pamiętaj poinformować support TikToka o zamiarze sprzedaży – bez tego konto po zmianie właściciela może zostać usunięte. 

  1. Live commerce – promowanie produktów podczas sesji na żywo

Twórca łączy się z widzami w czasie rzeczywistym i promuje produkt, opisuje jego cechy, testuje, wskazuje na mocne strony, a widzowie zadają pytania na czacie i nawiązują kontakt z twórcą. Często oglądający mają możliwość zakupu produktu podczas live’u na preferencyjnych warunkach, a twórca odbiera premię od marki. Tego typu transmisje z powodzeniem wykorzystały już globalne marki, takie jak Tommy Hilfiger (sprzedając 1300 bluz w zaledwie dwie minuty), Douglas, Amazon czy Adidas.

  1. Reklamy in feed

Reklama typu In-Feed to format wyświetlany w panelu “Dla Ciebie”. Pojawia się ona pomiędzy standardowymi materiałami wideo i swoim wyglądem przypomina zwykłe posty. Dzięki temu wpisuje się w naturalny sposób w strumień treści i jednocześnie jest dopasowana do zainteresowań konkretnego użytkownika. Reklamy in feed wyróżniają się większym wskaźnikiem klikalności, lepszym odbiorem przez użytkowników (są naturalne i nieinwazyjne) i zwiększonym zaangażowaniem oglądających. Z tego sposobu korzystają też inne platformy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. 

  1. TikTok manager

Dla osób, które nabrały już doświadczenia w zarządzaniu kontem i poznały sekrety marketingu w social mediach, istnieje kolejna możliwość zarabiania na TikToku – zarządzanie kontami innych twórców. Do zadań TikTok managera należy planowanie i tworzenie treści, śledzenie wyników konta oraz budowanie wizerunku twórcy. Zarobki TikTok managera wahają się w zależności od popularności konta i mogą wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, a sam ten zawód jest nazywany profesją przyszłości. 

  1. Gifty od widzów – diamenty na TikToku

Widzowie mogą wspierać swoich ulubionych twórców przez obdarowanie ich prezentami, tzw. giftami, które potem TikTok przelicza na diamenty, a diamenty na pieniądze (po kursie ustalanym przez TikToka). Aby otrzymywać gifty, musisz mieć ukończone 18 lat i założyć konto osobiste, nie może być to konto biznesowe czy rządowe.

  1. Sprzedaż produktów cyfrowych na TikToku

Możesz wykorzystać TikToka do sprzedaży cyfrowych produktów – poradników żywieniowych, planów treningowych, webinarów, kursów czy konsultacji online. Pamiętaj o wyborze platformy, z której będziesz korzystać, aby sprzedawać swoje produkty cyfrowe – na popularności zyskuje Naffy, ale możesz skorzystać także z Redlike czy Amazona, a także założyć własną stronę internetową. Dostępne platformy umożliwiają dopasowanie interfejsu do indywidualnych potrzeb i dołączenie metod płatności, z których będą korzystać Twoi klienci – np. BLIK. Strony te zarabiają, potrącając prowizje lub pobierając abonament. 

Produkty cyfrowe są cenione za łatwość w sprzedaży, którą gwarantuje niski koszt produkcji (brak konieczności drukowania czy magazynowania książek), łatwiejsza aktualizacja, brak potrzeby odszukania wydawnictwa zainteresowanego współpracą, wyższe marże zysku (mniejsze nakłady na produkcję umożliwiają większe zyski ze sprzedawanych produktów) i gwarancja pasywnego dochodu – produkty cyfrowe sprzedawane po czasie przynoszą pełny zysk, a nie tylko tantiemy jak w przypadku książek wydawanych przez wydawnictwo. 

Znajdź niszę, w której czujesz się najlepiej i monetyzuj swoją wiedzę. 

  1. TikTok Shop

TikTok Shop to narzędzie umożliwiające sprzedaż bezpośrednio w aplikacji – użytkownik widzi produkt w wideo lub transmisji na żywo, klika ikonę koszyka i finalizuje zakup bez wychodzenia z TikToka. Z poziomu aplikacji może także śledzić stan zamówienia, korzystając z dedykowanej zakładki Sklep. Taki model sprzedaży zmienia tradycyjne podejście do e‑commerce – przesuwa akcent z zakupów planowanych na zakupy odkrywcze (discovery commerce). Choć TikTok Shop nie działa jeszcze w Polsce, przedsiębiorcy mogą rozważyć założenie spółki LTD w UK, by już teraz korzystać z funkcji TikTok Shop. 

Więcej na temat TikTok Shop dowiesz się z artykułu na naszym blogu – TikTok Shop – czym jest i jak działa ten marketplace? 

Dlaczego spółka LTD może wesprzeć Twój social commerce na TikTok?

Spółka LTD to elastyczna forma biznesu, którą docenisz za:

  • niski wkład własny – wystarczy już 1 GBP, aby założyć spółkę LTD;
  • ograniczoną odpowiedzialność – za zobowiązania spółki odpowiadasz tylko do wysokości kapitału włożonego w spółkę, nie odpowiadasz swoim majątkiem;
  • możliwość założenia LTD bez względu na Twoje obywatelstwo i rezydencję – niezależnie, czy mieszkasz w Polsce, w Anglii czy w innym dowolnym miejscu na świecie, możesz zostać dyrektorem LTD;
  • realizację formalności w 100% zdalnie w zaledwie kilka dni – spółkę LTD założysz nie wychodząc z domu. 

Spółka LTD umożliwia prowadzenie sprzedaży na TikToku w sposób przejrzysty i w pełni zgodny z przepisami. Oferujemy kompleksową obsługę księgową oraz administracyjną, pozwalając naszym Klientom skupić się na rozwoju działalności, bez konieczności zajmowania się formalnościami. 

5/5 - (1 vote)

Śledzimy publikowane zmiany i wytyczne, co pozwala świadczyć usługi wysokiej jakości. Nasza oferta jest stale rozszerzana, tak by była dopasowana do zmieniających się wymogów. Przeprowadzimy Cię przez procesy, konieczne aby współpraca z brytyjskimi podmiotami przebiegała zgodnie z prawem.

Napisz do nas aby dowiedzieć się więcej

Pole obowiązkowe
Pole obowiązkowe
Pole obowiązkowe

Zadzwoń
PL: 12 210 08 78 (pon-pt 9-18)
GB: +44 1613 543 740 (pon-pt 9-18)

Wyślij E-mail
Formularz kontaktowy

Znajdź nas pod adresem
Office 46B, 182-184 High Street North, Londyn E6 2JA

Sprawdź opinie w google