add_filter( 'wpforms_frontend_missing_assets_error_js_disable', '__return_true');

Kickstarter w Polsce – jak odnieść sukces?

Crowdfunding to forma finansowania projektów, w którą może zaangażować się każdy, niezależnie od zawodu, kwalifikacji, czy posiadanego majątku.

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty. Chciałbyś poruszyć ten lub inny temat z jednym z naszych ekspertów? Umów się na bezpłatną konsultację lub napisz do nas!

Jak działa Kickstarter?

Kickstarter to obecnie najpopularniejsza na świecie platforma crowdfundingowa. Pozwala on fanom i entuzjastom na sfinansowanie projektów swoich ulubionych artystów, projektantów lub wynalazców.

Dzięki niemu muzycy nie potrzebują podpisywać wiążących kontraktów z wytwórniami, żeby dotrzeć do swoich odbiorców, a konstruktorzy nie muszą zaciągać kredytów i przekonywać nieufnych inwestorów do realizacji swoich projektów.

Zdarza się również, że kickstarter wykorzystywany jest przez lokalnych przedsiębiorców, jak np. kawiarnie czy restauracje.

Na chwilę obecną w finansowanie projektów poprzez kickstarter zaangażowało się ponad 11 milionów osób, które wpłaciły niemal 2 500 000 000 USD.

Projekty finansowane są na zasadzie „all or nothing”, co oznacza, że jeśli cel nie zostanie osiągnięty, założyciel projektu nie otrzyma zebranych funduszy.

Każdy kto rozpoczyna kampanię na kickstarterze musi określić swój finansowy cel (ile pieniędzy potrzebuje na realizację projektu) oraz termin jego osiągnięcia. Jeśli cel zostanie osiągnięty przed wyznaczonym terminem, zbiórka będzie trwać do pierwotnie założonego terminu zakończenia kampanii – nie ma górnego limitu finansowania.

Kickstarter pobiera 5% prowizji od każdej kampanii zakończonej sukcesem.

Do kogo skierowany jest Kickstarter?

Ze swoim projektem do kickstartera mogą zgłosić się mieszkańcy lub przedstawiciele firm ze:

Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady, Australii, Nowej Zelandii, Holandii, Danii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Włoch, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Luksemburgu, Hongkongu, Singapuru, Meksyku oraz Japonii.

Jak widzisz, nie ma wśród nich Polski. Nie oznacza to jednak, że będąc Polakiem nie możesz umieścić swojego projektu na kickstarterze.

Wystarczy, że zarejestrujesz firmę, w którymś z wyżej wymienionych krajów, np. Spółkę LTD w Wielkiej Brytanii lub staniesz się przedstawicielem takiej firmy (np. dyrektorem spółki). Spokojnie, to bardzo proste!

Kickstarter – jak zacząć?

Na początku upewnij się czy istnieje na świecie grupa osób, która z chęcią wesprze Twoje działania.

Jeżeli tak, kolejnym krokiem będzie rejestracja odpowiedniej działalności (np. brytyjskiej spółki LTD) przez którą będziesz mógł przyjąć finansowanie oraz zgłosić oficjalną kampanii na kickstarterze, o czym dowiesz się więcej z dalszej części artykułu.

Ważne jest, abyś miał świadomość kim są i czego oczekują odbiorcy Twojego produktu, niezależnie od tego, czy przygotowujesz album muzyczny czy innowacyjny system VR.

Szczególnie jeśli planujesz zrobić coś zupełnie nowego, coś o czym Twoi potencjalni odbiorcy nigdy wcześniej nie słyszeli, zacznij od prowadzenia bloga, kanału na YouTube lub strony na Facebooku, aby wzbudzić ich zainteresowanie.

Pamiętaj, kickstarter działa na zasadzie “all or nothing”, warto więc zacząć promocję projektu jeszcze przed rozpoczęciem kampanii.

Odbiorcy.

Wszystko gotowe? Świetnie! Teraz czas na rejestrację projektu na stronie. Aby to zrobić musisz przygotować kilka informacji:

Tytuł

Zastanawiając się nad tytułem weź pod uwagę, że będzie to pierwszy element Twojej kampanii, z którym zetkną się potencjalni inwestorzy.

Tytuł powinien być krótki, przyciągać uwagę i wzbudzać ciekawość, tak aby po jego przeczytaniu ludzie chcieli dowiedzieć się więcej na temat Twojego pomysłu.

Zobacz listę najbardziej udanych zbiórek na kickstarterze i zwróć uwagę na ich tytuły.

Film promocyjny

Kickstarter nie narzuca Ci zasad, na bazie których powinieneś stworzyć film promocyjny. Najlepiej będzie jeśli dopasujesz go do charakteru Twojego projektu.

Jeśli szukasz wsparcia dla projektu artystycznego, który jest dla Ciebie czymś osobistym i wzbudza w Tobie wiele emocji, powiedz o tym w filmie – profesjonalna kamera ani skomplikowana obróbka nie będą w tym przypadku konieczne.

Jeśli jednak planujesz wprowadzić na rynek innowacyjną technologię i chcesz objaśnić potencjalnym inwestorom sposób jej działania, nie mając jeszcze prototypu – dobrym (choć nieco bardziej kosztownym) rozwiązaniem może być zatrudnienie grafika i stworzenie animacji prezentującej Twój wynalazek w akcji.

Opis i biografia

Na platformach crowdfundingowych przemawiasz do ludzi – nie do korporacji czy banków inwestycyjnych. Jeśli natrafili na Twój projekt to najprawdopodobniej przeglądają kickstarter w swoim wolnym czasie, interesuje ich dana dziedzina i nie boją się innowacji.

Interesuje ich kim jesteś, dlaczego decydujesz się poświęcić swój czas i energię na ten właśnie projekt i do czego prowadzić będzie jego realizacja.

Jakie korzyści mogą wynieść z tego inwestorzy? Dasz im rozrywkę w postaci krótkometrażowego filmu o podróżującym w czasie mistrzu sztuk walki, a może skonstruujesz lodówkę turystyczną godną XXI wieku? Przekaż im to w opisie swojej kampanii.

Cel i termin realizacji

Jak wcześniej wspominaliśmy każda kampania na kickstarterze musi określić cel i termin zakończenia.

Musisz oszacować jaka kwota będzie konieczna do realizacji i ewentualnego wprowadzenia na rynek Twojego projektu. Jeśli jest to bardziej kosztowne przedsięwzięcie i będzie wymagać dodatkowych inwestycji – określ koszty stworzenia prototypu.

Udana kampania crowdfundingowa, będzie świadczyć o zapotrzebowaniu na Twój produkt i znacznie ułatwi Ci przekonanie do niego inwestorów.

Kampanie na kickstarterze mogą trwać od 1 do 60 dni. Im szybciej osiągniesz cel, tym lepiej, jednak określając czas trwania kampanii powinieneś pozostać realistą. Im większe jest zainteresowanie Twoim produktem jeszcze przed rozpoczęciem zbiórki, tym krótszy może być jej czas.

Nagrody dla wspierających projekt

Dla tych, którzy zdecydują się wesprzeć Twój projekt możesz zaoferować nagrody. Wysokość wpłaty kwalifikującej się do otrzymania takiej nagrody jest dowolna. Możesz określić kilka rodzajów nagród, zależnie od wielkości inwestycji.

Dla inspiracji, spójrz na listę 96 pomysłów na nagrody przygotowaną przez kickstarter.

Rachunek firmowy w celu wypłacenia funduszy

Jeśli uda Ci się odnieść sukces z własną kampanią na kickstarterze, przyjdzie czas na najlepsze, czyli wypłacenie funduszy zebranych na platformie.

Wyżej wspomnieliśmy, że kickstarter funkcjonuje tylko w wybranych krajach i aby skorzystać z tej platformy, powinieneś zarejestrować spółkę, w którymś z tych krajów. Założenie spółki za granicą, na przykład spółki LTD w Wielkiej Brytanii jest bardzo proste, lecz aby spółka mogła sprawnie funkcjonować – musi ona posiadać własny rachunek firmowy.

Nie może to być rachunek zagraniczny należący do osoby fizycznej, ponieważ spółka ma własną osobowość prawną.

To by było na tyle! Pozostaje Ci już tylko założyć konto na kickstarter.com i rozpocząć swoją pierwszą kampanię. Powodzenia!

Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami lub umów na bezpłatną konsultację – z chęcią pomożemy.

4.2/5 - (37 votes)
Corporation Tax w 2023 roku – zmiany

Corporation Tax w 2023 roku – zmiany

Wraz z początkiem kwietnia zmieniła się główna stawka podatku Corporation Tax. Nie obowiązuje już niezależna od dochodów stawka liniowa wynosząca...
Read More
Inland Border Facility – Punkt Odprawy Śródlądowej

Inland Border Facility – Punkt Odprawy Śródlądowej

Niniejszy artykuł został poświęcony tematowi Inland Border Facility. Dowiesz się z niego kiedy trzeba stawić się w Inland Border Facility,...
Read More
Jak obliczyć cło? Jak zapłacić cło do Wielkiej Brytanii?

Jak obliczyć cło? Jak zapłacić cło do Wielkiej Brytanii?

Wartość i rodzaj importowanych towarów determinują wysokość cła importowego. Stawki cła w Wielkiej Brytanii obecnie wahają się w przedziale od...
Read More
Przepisy celne w UK

Przepisy celne w UK

Choć oficjalnie UK opuściła UE 01.01.2021 r., to zmiany w dotychczasowych zasadach regulujących wymianę handlową zachodziły i zachodzą etapami, stąd...
Read More
Dowód pochodzenia

Dowód pochodzenia

Dowód pochodzenia jest niezbędny do prawidłowego rozpoznania stawki cła właściwej dla przewożonego towaru. Istotnym czynnikiem wpływającym na tę stawkę jest...
Read More
Pochodzenie towarów

Pochodzenie towarów

Na potrzeby nakładania ceł importowych stosowane jest m.in. kryterium kraju pochodzenia sprowadzanego towaru. Kraj, z którego towary są pierwotnie wywożone,...
Read More
Zwolnienie z cła

Zwolnienie z cła

Cło jest opłatą nakładaną na towary podczas ich importu lub eksportu dokonywanego przez granice celne państwa. Rząd wykorzystuje cło przede...
Read More
Kody towarowe

Kody towarowe

Wielka Brytania opuściła Unię Europejską z końcem 2020 roku, dlatego obecnie przewóz towarów z i do UK obarczony jest obowiązkiem...
Read More
Cło Wielka Brytania

Cło Wielka Brytania

Unia Europejska, której jedną z reguł działania jest unia celna, gwarantowała swobodny przepływ towarów między krajami członkowskimi. To dlatego sprzedając...
Read More
MTD dla spółek zarejestrowanych do VAT UK

MTD dla spółek zarejestrowanych do VAT UK

Od kilku lat można zauważyć śmiałe działania brytyjskiego urzędu skarbowego podejmowane w kierunku osiągnięcia pełnej cyfryzacji administracji podatkowej. Jak podaje...
Read More
VAT a usługi związane z gruntem

VAT a usługi związane z gruntem

Dotychczas na naszym blogu poruszaliśmy obowiązki rejestracji i rozliczania VAT w Wielkiej Brytanii z perspektywy szeroko pojętego e-commerce, świadczenia usług...
Read More
Stawki VAT w Wielkiej Brytanii

Stawki VAT w Wielkiej Brytanii

Dla sprzedawców wchodzących na rynek brytyjski istotną kwestią jest ustalenie, ile wynosi podatek VAT od towarów i usług, które sprzedają....
Read More
VAT – podstawowe problemy Wielka Brytania

VAT – podstawowe problemy Wielka Brytania

Sprzedaż swoich usług czy towarów do Wielkiej Brytanii często wiąże się z koniecznością dokonania rejestracji firmy do VAT UK oraz...
Read More
Wielka Brytania – wszystko o podatku VAT

Wielka Brytania – wszystko o podatku VAT

Na naszym blogu kwestię rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii omawialiśmy wielokrotnie. Staraliśmy się przybliżyć jak najwięcej aspektów, które będą...
Read More
Księgowość Amazon – spółka z o.o. | JDG | LTD

Księgowość Amazon – spółka z o.o. | JDG | LTD

Amazon, to platforma sprzedażowa, której nikomu nie trzeba przedstawiać. W 2019 roku tuż przed pandemią, która w przypadku sektora e-commerce...
Read More
Spedycja Wielka Brytania – rozliczenie VAT

Spedycja Wielka Brytania – rozliczenie VAT

W naszym ostatnim artykule "Usługi transportowe do Wielkiej Brytanii – VAT 2021" poruszyliśmy zagadnienie świadczenia usług transportu towarowego w Wielkiej...
Read More
Usługi transportowe do Wielkiej Brytanii

Usługi transportowe do Wielkiej Brytanii

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej spowodowało wiele zmian w sposobie rozliczania niektórych transakcji, w tym usług transportowych. UK stała...
Read More
GVMS – rejestracja | GMR | EORI GB | Government Gateway

GVMS – rejestracja | GMR | EORI GB | Government Gateway

Od 1 stycznia 2022 roku rozpoczęła się pełna kontrola nad importem z UE do UK. W związku z tym wraz...
Read More
Spółka LTD a sprzedaż na Amazon | Polska księgowość w UK

Spółka LTD a sprzedaż na Amazon | Polska księgowość w UK

Amazon stał się jedną z największych platform sprzedażowych na świecie, dając tym samym możliwość dotarcia do rynków wcześniej dla wielu...
Read More
Sprzedaż usług cyfrowych do UK 2021 | Rozliczanie VAT w UK

Sprzedaż usług cyfrowych do UK 2021 | Rozliczanie VAT w UK

Ten artykuł powstał z myślą o wszystkich przedsiębiorcach, którzy już wprowadzili lub dopiero planują wprowadzenie swoich produktów cyfrowych na rynek...
Read More
{"slide_show":3,"slide_scroll":1,"dots":"true","arrows":"true","autoplay":"true","autoplay_interval":3000,"speed":600,"loop":"true","design":"design-1"}

Śledzimy publikowane zmiany i wytyczne, co pozwala świadczyć usługi wysokiej jakości. Nasza oferta jest stale rozszerzana, tak by była dopasowana do zmieniających się wymogów. Przeprowadzimy Cię przez procesy, konieczne aby współpraca z brytyjskimi podmiotami przebiegała zgodnie z prawem.

Napisz do nas aby dowiedzieć się więcej

Pole obowiązkowe
Pole obowiązkowe
Pole obowiązkowe

Zadzwoń
PL: 12 210 08 78 (pon-pt 9-18)
GB: +44 1613 543 740 (pon-pt 9-18)

Wyślij E-mail
Formularz kontaktowy

Znajdź nas pod adresem
Office 46B, 182-184 High Street North, Londyn E6 2JA

Sprawdź opinie w google

Polityka Prywatności i Plików Cookies Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając z tej strony akceptujesz używanie cookies, zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki internetowej.
Zgoda