SOVA

Mam potrzebę zatrudnienia asystenta(-tki).

Zarządzam firmą rachunkowo-consultingową. Moje spektrum obowiązków jest bardzo szerokie. Są takie obowiązki, które mogę wykonać jedynie osobiście. Zauważam również jednak takie, które bez problemu mógłbym przekazać do wykonania innej osobie. Dzięki temu mógłbym oszczędzić przy nich swój czas i tym samym móc przeznaczyć go na obszary, które pozwalają przyśpieszyć rozwój firmy. 

Praca jako mój asystent(-ntka) może być dla Ciebie jeśli:
– Potrafisz się dobrze zorganizować.  
– Masz ambicje się rozwijać. 
– Lubisz arkusze kalkulacyjne. 
– Nie zniechęcasz się łatwo przy trudnych zadaniach.

To było skrótowe przedstawienie. Tymczasem zapraszam Cię do zapoznania się z szerszym obrazem. 

 

Jakie zadania wykonywałbyś(-łabyś) jako mój asystent(-ntka)? 
Spektrum będzie bardzo szerokie. Jako bazę widzę zadania podstawowe, co do których nie potrzeba specjalizacji. Tutaj przykładowe podstawowe zadania: 
– Umawianie osób uczestniczących w rekrutacji do firmy, na terminy testów, na podstawie mojego kalendarza.
– Pilnowanie terminów ukończenia poszczególnych projektów jakie mają miejsce w firmie. 
– Komunikowanie się z osobami z zespołu w moim imieniu i podsumowywanie mi zebranych informacji. 
– Wprowadzanie danych do arkuszy kalkulacyjnych. 
– Sporządzanie notatek.
– Edycja tekstów. 

Ponadto, jako że jesteśmy firmą księgowo-consultingową, wyszkolimy Cię w podstawowym zakresie w księgowości. Nie jest jest celem, aby było to Twoim głównym zakresem kompetencji, natomiast podstawowa biegłość w tym zakresie pomoże Ci sprawnie wykonywać inne zadania. 

Poza zadaniami podstawowymi jako opcję rozwoju widzę też opcję udostępnienia Ci możliwości wykonywania zadań specjalistycznych. Traktuję je raczej jako opcjonalne. To czy dostaniesz dostęp do realizowania zadań specjalistycznych z danego obszaru uzależniam od tego czy masz w danym kierunku predyspozycje oraz czy jest to kierunek jaki Cię interesuje. Poniżej przedstawiam obszary w kierunku których możesz się dodatkowo rozwijać i przykładowe zadania jakie w ich skład wchodzą:

Administracyjne
○ Opiekowanie się procesami jakie dzieją się w organizacji 

HR
○ Reagowanie na zgłoszenia osób, co do ich indywidualnych potrzeb
○ Uczestniczenie w procesie rekrutacji

Analityczne
○ Tworzenie procedur
○ Ulepszanie procedur 
○ Wprowadzanie procedur w użycie
○ Reserache
○ Tworzenie statystyk

Marketingowe
○ Tworzenie tekstów pod content marketing
○ Zarządzanie kampaniami marketingowymi 

Business Development
○ Tworzenie nowych projektów 
○ Zarządzanie istniejącymi projektami 

Możesz się przygotować, że poziom trudności zadań będzie rósł z czasem i jeśli okaże się, że masz odpowiednie predyspozycje, to będą pojawiać się coraz bardziej ambitne zdania.

Co jest potrzebne?

Lubienie arkuszy

Ja lubię arkusze kalkulacyjne. Dużo z nich korzystam. To oznacza, że asystent(-tka) też potrzebuje lubić przemieszczać się po arkuszach i ich używać. Będzie Cię czekało dużo wprowadzania danych do arkuszy. Jeśli tego nie lubisz, to będzie męczyła Cię ta praca – a to nie miałoby sensu.

 

Porządek, ład, organizacja

Potrzebujesz lubić mieć porządek i ład przy pracy. Jeśli to lubisz, to oznacza, że pewnie masz dobrą organizację.

Będę wymagał tego, abym ja mógł nie pamiętać o różnych rzeczach i abyś Ty o nich pamiętał(a). Jeśli nie masz dobrej organizacji, to wiele obszarów Twoich obowiązków będzie sprawiało Ci trudności.

 

Psychologia

Mam za sobą solidne wyszkolenie psychologiczne. Nie wymagam tego, abyś również je posiadał(a). Natomiast zdecydowanie wymagam otwarcia na koncepty z zakresu psychologii i podchodzenia z zainteresowaniem do tego tematu. Z osobami, które mają odpowiednie wyszkolenie psychologiczne po prostu pracuje się znacznie łatwiej. Znajomość psychologii rozwija inteligencję intrapersonalną, a z osobami o wysokiej inteligencji intrapersonalnej komunikacja jest bardzo skuteczna i efektywna. Choćby dlatego bo bez oporów mówią o problemach jakie napotykają, komunikują otwarcie swoje potrzeby i bez skrępowania dzielą się swoimi przemyśleniami.

 

Ambitność

Interesują mnie osoby, które są pracowite i ambitne. Gdy dostają zadanie, to nie załamują się po napotkaniu pierwszych trudności, lecz mają wystarczająco motywacji aby przebić się przez nie i znaleźć rozwiązanie.

Czego możesz się spodziewać w SOVA?

Zdrowej Atmosfery

Jednym z najważniejszych czynników co do tego jak kształtowała się będzie atmosfera danej firmy jest jej rozmiar. Korporacje liczące po kilkaset osób siłą rzeczy tworzą atmosferę wyścigu szczurów, gdzie podkładane są sobie wzajemnie nogi, w pościgu za korporacyjną drabinką. 

W SOVA nasz zespół liczy niecałe 50 osób. Jest to rozmiar, przy którym jesteś w stanie kojarzyć wszystkie osoby. Rozmiar, przy którym nie tworzą się korporacyjne schematy wyścigu szczurów. Tym bardziej, że świadomie tworzymy sytuację, gdzie rozwój osoby nie zależny od tego jak innym idzie słabo, ale od tego jak dobrze idzie jej i jak dobrze sprawdza się ona w pracy zespołowej. 

Dorzucając do tego wyselekcjonowaną kadrę zarządzającą, która obowiązkowo potrzebuje mieć kompetencje z zakresu psychologii w komunikacji, rozwiązywaniu sporów, jasnym komunikowania potrzeb, tworzy to sytuację, gdzie przyjemnie współpracuje się zarówno z kolegami/koleżankami z zespołu jak i przełożonymi. 

Towarzystwa rówieśników

Oprócz rozmiaru firmy, istotną rolę odgrywa również wiek osób, które Cię otaczają. Nasz zespół jest młody. Zupełnie inaczej będziesz się czuł(a) w gronie składającym się głównie z rówieśników, z którymi świetnie się rozumiesz, a inaczej gdybyś pracował(a) w miejscu, gdzie otaczają Cię osoby po czterdziestce. Mogłoby to tworzyć spore przeszkody w znalezieniu wspólnego języka i tworzyć sztywną atmosferę. W SOVA spotkasz głównie swoich rówieśników, a o sztywnej atmosferze możesz zapomnieć 🙂    

Podsumowując zdrowa atmosfera to podstawa tego aby chciało się przychodzić do pracy. Zależy nam aby taką atmosferę utrzymać i aby wszyscy mogli przychodzić do pracy z przyjemnością.

‘Normalnych’ przełożonych

Być może miałeś(-łaś) już okazję pracować w innych miejscach. Mogło dać Ci to perspektywę na to, jak bardzo niekompetentni przełożeni mogą się w różnych miejscach pracy trafiać. 
Sytuacji, które nie powinny mieć miejsca w zakresie zarządzania, można wypisywać bez końca:
– Krzyczenie na pracowników;
– Obwinianie za błędy, pomimo braku przeszkolenia; 
– Czepianie się o niewykonane rzeczy, pomimo braku jasnych poleceń, że powinny być zrobione; 
– Pokazywanie wyższości w niesmaczne sposoby; 
– Wyładowywanie emocji z prywatnego życia na podwładnych w pracy;
– i tak dalej. 

Często bierze się to z jednego podstawowego powodu – kadrze zarządzającej standardowo brak jest przeszkolenia z zakresu psychologii, a co za tym idzie brak przepracowania swoich własnych problemów; brak wykształconej empatii; brak umiejętności komunikacyjnych. 

W SOVA wszystkie osoby na pozycjach zarządzających potrzebują mieć obowiązkowo odpowiednie kompetencje z zakresu psychologii w zarządzaniu.
Są to umiejętności komunikacyjne (na przykład znajomość NVC). Umiejętności w zakresie jasnego wyrażania potrzeb. Umiejętności w zakresie zdrowego stawiania granic. Regularna praca nad własnymi problemami, tak aby nie przenosić ich do pracy i inne. 

Kluczowe jest to – pracując w SOVA jako przełożonych możesz spodziewać się normalnych ludzi, z którymi da się bez problemu komunikować i co do których możesz mieć przeświadczenie, że nie będą przenosili swoich problemów na Ciebie. Możesz bez problemu zgłosić, gdy coś nie działa, gdy czujesz się przeciążony(-na), spodziewać się odpowiedniego odbioru takiego komunikatu i realnych działań, które mają doprowadzić do rozwiązania problemu. A to przekłada się na przyjemność z pracy i poczucie bycia w miejscu, w których chce się być. 

Wsparcia

Czyli tego, że będziesz miał(a) wyjaśnione co masz zrobić. Na czym polega zadanie. Świadomości, że zawsze możesz dopytać o szczegóły i będzie to przyjęte z pozytywnym odbiorem. Mówi się, że kto pyta nie błądzi, przy czym my patrzymy na to jeszcze inaczej – kto pyta, wykona dobrze zadanie i na przyszłość będzie mógł skuteczniej wykonać kolejne. 

Wsparcia nie tylko merytorycznego, ale również świadomości, że możesz przyjść do przełożonego z jakimkolwiek problemem i o tym po ludzku porozmawiać. 

Elastyczności

Podchodzimy do naszego zespołu elastycznie. Każdy ma swoje potrzeby. Każdemu wyskakują nietypowe sytuacje. Możesz spodziewać się z naszej strony sporo wyrozumiałości i tym samym elastyczności w tym jak będziesz układać sobie pracę.  

 

O SOVA

Jesteśmy firmą consultingowo-rachunkową. Dostarczamy klientom księgowość w 2 krajach:
– Polsce,
– Wielkiej Brytanii.

Dowiedz się więcej o tym czym się konkretnie zajmujemy pod tym linkiem.

Rozmiar firmy

Nasz zespół liczy obecnie blisko 50 osób. Jest to wielkość, która daje z jednej strony poczucie stabilności firmy, a z drugiej zapewnia, że nie będzie się jedną z setek bezimiennych twarzy przemieszczających się korytarzami korporacji.

Przy tej ilości osób wszyscy w firmie mogą się wzajemnie znać. Zapewnia to odpowiednią atmosferę w zespole, która sprzyja przyjemnej pracy.

Do tego taka wielkość nadal zapewnia bezpośredni kontakt z osobami, które zarządzają firmą. Tym samym daje to możliwość bycia w centrum wydarzeń. Dowiadywania się z pierwszej ręki o najważniejszych sprawach z funkcjonowania firmy i przede wszystkim bycia uwzględnionym w kreowaniu jej przyszłości.

Stabilność firmy

W 2016. roku w naszym zespole było raptem kilka osób. Nasz zespół niesamowicie urósł od tego czasu. Daje to pewien obraz tempa wzrostu SOVA, a co dodatkowo istotne wzrost jest oparty 100% na naszym własnym kapitale, bez zewnętrznego kredytowania.

Piszemy o tym dlatego, abyś wiedział, że współpraca z nami daje dużą stabilność. Jeśli Ty będziesz ze swojej strony w porządku, oraz z drugiej perspektywy – jeśli Tobie będzie podobała się praca w naszym zespole, to możemy nastawiać się na długoletnią współpracę.

Pozytywne opinie i skupienie na klientach

Jeśli wyszukasz nas na Google i Facebook, to odkryjesz jak bardzo doceniają nas klienci. Średnia ocen z przyznawanych nam opinii wynosi pomiędzy 4.8 a 5.0, z maksymalną skalą do 5.0.

Tak wysoka punktacja nie wzięła się bez przyczyny. Bardzo wysoko w naszej hierarchii wartości stawiamy Customer Happiness, podejście według którego należy nieustannie stawiać sobie pytanie co możemy jeszcze zrobić, aby nasi klienci dostawali wyższą jakość usług i byli coraz bardziej zadowoleni z decyzji współpracy z nami. Jeśli lubisz pomagać innym i zależy Ci aby inni mieli opinię, że Twoja praca jest przydatna, to odnajdziesz się w naszej kulturze 🙂

Pytania i odpowiedzi

Czy wymagam konkretnego doświadczenia / wykształcenia?

Nie. Od wykształcenia / doświadczenia znacznie ważniejsze są predyspozycje. Mam przekonanie, że wykształcenie akademickie zwykle niewiele przekłada się na praktykę. A z kolei doświadczenie bez problemu można nabyć. Jeśli ktoś ma odpowiednie predyspozycje, to bez problemu może zdobyć odpowiednie doświadczenie i nauczyć się potrzebnych umiejętności. Dlatego predyspozycje są kluczowe. 

Ile godzin w miesiącu potrzebuję być dostępny(-na) pod pracę?

Od 80 godzin na miesiąc w górę. Czyli innymi słowami aby móc dostać się do zespołu, potrzebujesz mieć dostępne przynajmniej 80 godzin miesięcznie na pracę w ramach tego stanowiska. Przy czym preferuję jednak aby osoba była dostępna na większy wymiar niż 80 godzin.

Jakie są proporcje pracy zdalnej do stacjonarnej? 

Praca będzie w 90% – 100% zdalna.
Obecnie nie przychodzą mi żadne zadania do głowy, których nie dałoby się wykonać zdalnie, ale nie wykluczam, że takie mogą się pojawić.

Obecnie, w czasie pandemii zrezygnowaliśmy z naszego biura w Krakowie. Stacjonarne biuro prawdopodobnie wróci gdy pandemia się zakończy. Spędzanie w nim czasie nie powinno być jednak obowiązkowe.

Czy mogę mieszkać poza Krakowem? 

Preferowany jest Kraków. Aczkolwiek dopuszczam opcję osób z innych miast. Jeśli jesteś z innego miasta to po prostu potrzebujesz okazać się znacząco lepiej zapowiadający(-ca) się od osób, które zaaplikują z Krakowa. 

Czy mogę przełożyć część pracy na weekendy, jeśli w tygodniu potrzebuję mniejszej ilości pracy? 

Tak – nie ma z tym problemu. 

Czy studiując dziennie mam szansę dostać się do zespołu? 

Tak. Są w gronie naszego zespołu studenci dzienni. Elastyczny czas pracy i możliwość pracy zdalnej pozwala często pogodzić skończenie studiów z pracą w SOVA. Do tej pory mamy dobre doświadczenia ze studentami dziennymi, więc nie zamykamy się na taką opcję.  

Co dalej?

Przestawiłem jakiego profilu kandydaci mnie interesują. Opisane zostało również jak wygląda funkcjonowanie naszego zespołu, jakich zadań możesz się spodziewać oraz jak wygląda nasza firma. Teraz przekazuję pałeczkę Tobie – jeśli uważasz, że jesteś osobą, która może wnieść wartość do takiego zespołu jak przedstawiony w opisie i właśnie taki zespół uważasz za wartościowy to czas na stworzenie Twojej aplikacji.

Jak ją przygotować:

  • Stwórz CV i zatytułuj je według wzoru: “Imię Nazwisko – CV – Asystent – 01.pdf
  • Wyślij je na maila: rekrutacja-asystent@sovaa.pl, tytułując maila według wzoru: Imię Nazwisko – Asystent – 01″

Jeśli interesuje Cię zwiększenie Twoich szans to stwórz dodatkowo list motywacyjny. Co możesz w nim zamieścić?

  • Co spowodowało, że zdecydowałeś się zaaplikować właśnie na to ogłoszenie,
  • Dlaczego uważasz, że pasujesz do naszego zespołu (może jakieś przykłady z życia?),
  • Co Ci się szczególnie podoba w ogłoszeniu, a co niekoniecznie.

Jeśli zdecydujesz się na dodanie listu motywacyjnego, zatytułuj go według wzoru Imię Nazwisko – LM – Asystent.pdf”  

Zachęcam do aplikowania. Nie ma z tym żadnego ryzyka, a nadesłana aplikacja może okazać się początkiem ciekawego doświadczenia w naszym zespole. Dlatego jeśli jesteś zdecydowany, skorzystaj z tego, że rekrutacja jest jeszcze otwarta i weź się za stworzenie aplikacji najlepiej już teraz 🙂

Gabriel