Marketing

Poszukujemy kolejnej osoby do naszego zespołu marketingowego, której głównym celem będzie szukanie sposobów na zwiększenie ilości leadów poprzez działania jakie przedstawiamy w dalszej części ogłoszenia.

Pewnie nie jest to pierwsze ogłoszenie, które przeglądasz. Prawdopodobnie większość ogłoszeń jest do siebie bardzo podobna i słabo przedstawiają to, na czym tak realnie będzie polegać Twoja praca. Tym samym wybór, w której firmie będziesz pracować nie jest taki prosty. Aby ułatwić Ci decyzję czy warto aplikować do naszej firmy, czy też nie będzie to najlepsza opcja dla Ciebie, postaramy się możliwie najlepiej przedstawić to jak będzie wyglądała praca w naszym zespole.  Jakie są nasze wymagania, kim jesteśmy i co możesz zyskać pracując z nami. Na wstępie, poniżej, znajdziesz krótki opis tego jakiej osoby szukamy.

Powinna to być osoba, która ma ambicje podejmować samodzielnie działania i szuka miejsca, w którym dostanie wolną rękę i będzie mogła eksperymentować bez przeszkód.

Dobrze, aby ta osoba doceniała przyjacielską atmosferę jaka panuje w firmie, oraz sama starała się ją podtrzymywać.

Specjalistyczne wykształcenie nie jest dla nas koniecznością, ponieważ wychodzimy z założenia, że wiedza nabywana na uczelniach bywa niepraktyczna, a pracując z nami nauczysz się tego co faktycznie przydaje się w praktyce. Masz doświadczenie w PPC, SEO, obsłudze social media czy tworzeniu contentu? To świetnie! Szukasz swojej pierwszej pracy, ale interesujesz się marketingiem i chciałbyś(-abyś) rozwijać się w tym kierunku? Tak czy inaczej wyślij do nas swoje zgłoszenie!

To skrótowe przedstawienie kogo poszukujemy jako stażysty w naszym zespole marketingowym i co w zamian oferujemy. Jeśli nasze podejście trafia do Ciebie, poniżej znajdziesz więcej informacji na temat tej oferty pracy.

Obowiązki

Przedstawienie obowiązków potrzebujemy rozpocząć od przedstawienia celu jaki stoi przed osobą, która rozpocznie pracę na tym stanowisku.

Jako firma rośniemy szybko, w dużej mierze ze względu na dobrze działający marketing. Jego jakość da się stwierdzić choćby na przykładzie SEO – po wypozycjonowaniu naszej strony dla branżowej frazy: “spółka LTD” – zajmujemy pod tą frazą pierwsze pozycje. Nie stało się tak od razu. To rezultat wielu lat intensywnej pracy naszego zespołu. Praca ta daje teraz owoce w postaci dużej ilości ruchu na stronie, a to z kolei przekłada się na więcej leadów. Więcej leadów to więcej nowych klientów, a więcej nowych klientów to większy przychód dla firmy i szybszy wzrost.

To właśnie jest celem osób odpowiadających za marketing w SOVA. Poszukiwanie działań, które przyniosą więcej konwersji, większe przychody i szybszy wzrost firmy. To cel, który powinien przyświecać wszystkim Twoim przyszłym działaniom.

Na przestrzeni lat wypracowaliśmy już trochę strategii jak pozyskiwać ruch na stronie i zwiększać ilość leadów. Jest ich całkiem sporo, ale poszukiwania zdecydowanie nie są zakończone i mamy nadzieję nigdy nie będą.

Dołączając do działu marketingu w SOVA z jednej strony przyczynisz się do wzrostu firmy przez utrzymanie naszych aktualnych strategii, w realizacji których bardziej doświadczone osoby mogą Cię pokierować. Z drugiej strony dostaniesz wolną rękę do podejmowania zupełnie nowych działań, które wymyślisz i będziesz chciał(-a) wcielić w życie.

Obszary marketingowe jakie obecnie eksplorujemy to:

– Content marketing
– Facebook Ads
– Google Ads
– Influencer marketing
– Social media
i więcej…

Wymagania

Doświadczenie, wykształcenie, wiedza
Nie wymagamy od Ciebie doświadczenia, wykształcenia, ani wiedzy. Choć będą one pomocne, doświadczenie i wiedzę  i tak zdobędziesz pracując z nami, z kolei formalne wykształcenie nie zawsze znajduje swoje przełożenie na praktyczne umiejętności. To czego łatwo zdobyć nie można, to pewne cechy i predyspozycje. To one będą kluczowym czynnikiem przy naszym wyborze. Opiszemy je poniżej.

Proaktywność
Doceniamy gdy osoby same wychodzą z inicjatywą. Zamiast oczekiwać na otrzymanie polecenia, same wychodzą z działaniem. Mają masę własnych pomysłów i potrafią skutecznie je realizować.

Umiejętność pisania
W marketingu umiejętność pisania – komunikacji – to podstawa. Przydaje się niemal we wszystkich jego obszarach. Dlatego też oczekujemy aby osoba, która do nas dołączyła miała predyspozycje do tworzenia dobrych testów.

Język angielski
Zależy nam na tym, aby osoba, która dołączy do naszego zespołu marketingowego znała język angielsku przynajmniej na poziomie, który pozwala na czytanie książek i artykułów branżowych. Płynna rozmowa po angielsku nie będzie wymagana, aczkolwiek zdobywanie wiedzy w tym zakresie, szczególnie w naszej branży, opiera się na anglojęzycznych źródłach. Formalne certyfikaty nie są konieczne.

Wielkość

Nasz zespół liczy około 30 osób. Jest to wielkość, która daje z jednej strony poczucie stabilności firmy, a z drugiej zapewnia realny wpływ na to, co dzieje się w firmie. 

Przy tej wielkości, procesy wewnątrz firmy są dopracowane i jasno przedstawiają kto za co odpowiada. Daje to stabilność i poczucie porządku. 

Z drugiej strony przy tej ilości osób w firmie nadal wszyscy się znają. Zapewnia to odpowiednią atmosferę w zespole, która sprzyja przyjemnej i efektywnej pracy. 

Do tego taka wielkość nadal zapewnia bezpośredni kontakt z osobami, które zarządzają firmą. Tym samym daje to możliwość bycia w centrum wydarzeń. Oznacza dowiadywanie się z pierwszej ręki o najważniejszych sprawach dotyczących funkcjonowania firmy i przede wszystkim bycie uwzględnionym w kreowaniu jej przyszłości.  

 

Młodzi ludzie i swobodna atmosfera

Nasz zespół składa się z młodych osób. Wynika to z tego, że nie oceniamy ludzi po doświadczeniu, lecz po predyspozycjach i podejściu. Wiedzy i wykonywania konkretnych zadań zawsze da się nauczyć. Natomiast predyspozycje i podejście trudno jest zmienić.

W wyniku takiego podejścia do naszego zespołu trafiają często młode osoby, które dopiero zdobywają doświadczenie, lecz cechują się wcześniej wymienionymi wartościami. Z perspektywy nowych osób w zespole ma to konkretne plusy. Przypominamy raczej grupę znajomych, niż sztywną korporacyjną strukturę.

 

Nowoczesne podejście do zarządzania

Inspirujemy się nowoczesnymi stylami zarządzania. Opieraja sie one na współpracy, braniu pod uwagę potrzeb indywidualnych osób z zespołu. Tworzeniem płaskiej struktury, gdzie minimalizowana jest biurokracja, a maksymalizowane możliwości wpływu na firmę przez każdą osobę wchodzącą w skład zespołu. 

 

Dodatkowe informacje

Problem przymusowego siedzenia w biurze

Wiele firm wychodzi z założenia, że pracownik cały swój czas pracy musi spędzić w biurze. Najczęściej w wydzielonym dla siebie biurku, przy którym spędza przynajmniej 8 godzin, 5 dni w tygodniu. Może to być męczące i tworzące warunki, które uniemożliwiają efektywną pracę. Firmy przyjmują takie podejście, bo zazwyczaj panuje w nich atmosfera braku zaufania i próba permanentnej kontroli. Istnieje przeświadczenie, że pracownik pracując zdalnie ze swojego domu będzie spędzał czas nieefektywnie, przeglądając Facebook’a albo oglądając filmy na YouTube.

Taka sytuacja z nakazem pracy w biurze jest krzywdząca zarówno dla pracownika jak i firmy. Pracownik jest zdemotywowany, zmęczony, nie jest w stanie się skupić. Ma dość siedzenia ciągle przy tym samym biurku i nie chce mu się przychodzić do pracy. Przekłada się to na złe samopoczucie. Firma z kolei traci na tym, że efektywność jej pracowników jest skrajnie mała. Tym samym często pojawiają się błędy, a praca bardzo wolno posuwa się do przodu.

Znając te problemy postanowiliśmy obrać zupełnie inne podejście do tego tematu w naszym zespole. Dajemy tę możliwość, że większość pracy możesz wykonywać ze swojego domu. Za oknem pada deszcz i masz akuratnie ochotę przygotować dobrą kawę i popracować od siebie z domu na wygodnej sofie – nic nie stoi temu na przeszkodzie. Potem gdy wyjdzie słońce, skończą się godziny szczytu na drogach i będziesz chciał podjechać do biura, spotkać resztę osób z zespołu, dowiedzieć co u nich nowego i wspólnie popracować nad obecnym projektem – droga wolna.

Takie podejście daje wolność, która przekłada się na wyższą efektywność, lepsze samopoczucie, przyjemniejsze podejście do pracy. Aby to podejście było możliwe do wprowadzenia w firmie, nie potrzeba dużo – wystarczy atmosfera wzajemnego zaufania, a jako, że do zespołu wybieramy tylko osoby, które budzą nasze zaufanie – nie ma z tym problemu.

Na początku zdecydowanie przyda Ci się obecność w biurze, bo dzięki temu znacznie szybciej wdrożysz się w życie firmy i swoje obowiązki. Z czasem, gdy po Twojej stronie pojawiać się będzie co raz mniej pytań, a tym samym, co raz mniejsza będzie potrzeba osoby siedzącej obok, która może w czasie bieżącym na te pytania odpowiedzieć, będziesz mógł/mogła zwiększać proporcje swojej pracy zdalnej do stacjonarnej, jeśli taka będzie Ci odpowiadać bardziej. 

Problem sztywnych godzin i czasu pracy

Zazwyczaj wygląda to tak, że firma każe przyjść do biura na określoną godzinę. Na przykład 7:00 rano. Przesiedzieć na miejscu 8 godzin. Czasami zrobić jeszcze nadgodziny i wtedy pozwala iść do domu.

Jest to dla pracowników problematyczne z kilku powodów.

Różne osoby mają naturalne predyspozycje do bycia efektywnymi o różnych porach dnia. I tak niektórym sprzyja wstawanie o 6-tej i poranna praca, inni z kolei wolą przesiadywać nocami. Jeśli nie dostają takiej opcji to zmuszanie do pracy z rana może skończyć się złym samopoczuciem, pracą w atmosferze senności i przełożeniem jej na słabe wyniki. Cierpi i pracownik i firma.

Inną kwestią jest to, że niektóre sprawy załatwić można tylko w godzinach pracy. Jest to mocno problematyczne dla pracownika, często musi kombinować jak wziąć dzień wolnego aby załatwić coś co zabiera godzinę.

Są osoby, które z własnych przyczyn wolą mieć wolny czas w tygodniu, a przenieść część pracy na weekendy. W sztywnym modelu 8-godzinnego dnia pracy od poniedziałku do piątku, zazwyczaj nie będzie to możliwe.

Wszystkie te obszary odznaczają się brakiem elastyczności ze strony firm względem pracowników. Mniejsza elastyczność, to mniejsze zadowolenie z pracy, często też mniejsza efektywność.

W SOVA rozwiązaliśmy tę kwestię w bardzo prosty sposób. Każda osoba samodzielnie wyznacza swój czas pracy. Kiedy się do niej zabiera, ile godzin przepracuje, o której skończy.

Daje to olbrzymią elastyczność. Możesz zacząć pracować rano. Zrobić przerwę w południe, załatwić wszystkie swoje sprawy, po czym wrócić do pracy i skończyć o godzinie gdy uznasz, że jesteś już zmęczony(-na).

Możesz również część pracy przekładać na weekendy, jeśli z jakichś powodów wolisz mieć więcej wolnego w tygodniu.

Nie ma sztywnej liczby godzin, którą każdego miesiąca dokładnie musisz wypracować, dlatego bo finansowo rozliczamy się według ilości przepracowanych godzin w danym miesiącu. Możemy natomiast przyjąć, że minimalną ilość godzin jakich oczekujemy od osoby w zespole w skali miesiąca to 80, czyli w przybliżeniu pół etatu. Ta minimalna ilość godzin wiąże się z kosztami stałymi utrzymania osoby w zespole, oraz zasobami wkładanymi w szkolenie.

Problem autorytatywnego stylu zarządzania

W Polsce niestety w ogromnej ilości firm wiodącym stylem zarządzania jest autorytatywny i to w bardzo toksycznej wersji. Przedstawiając go obrazowo polega na tym, że:

  • Szef ma zawsze rację (nawet gdy nie ma racji)
  • Trzeba wiedzieć jaki jest humor szefa danego dnia, bo być może dla bezpieczeństwa lepiej go dzisiaj unikać
  • Cokolwiek nie zrobiłeś i tak da się znaleźć w tym skazę. A jeśli się da, to szef ją znajdzie – choćby najmniejszą
  • Jeśli już popełniłeś solidny błąd to lepiej aby nikt się o tym nie dowiedział. Nie można przecież popełniać błędów
  • Powinieneś wszystko potrafić i wszystko wiedzieć (nawet jeśli nikt Cię nie nauczył, ani nie wyjaśnił)
  • Jeśli masz pomysł to szkoda nawet abyś go mówił na głos (Twój głos przecież się nie liczy)
  • Nie możesz być zmęczony i o tym mówić (w słowniku szefa nie ma słowa zmęczony – jest za to leniwy)

Jest to przykre podsumowanie tego jak bardzo często wygląda zarządzanie w polskim wydaniu – niestety dość prawdziwe. Nie trzeba specjalnie tłumaczyć, że tego typu zarządzanie nie sprawia, że przychodzisz do pracy w poniedziałek z radością na twarzy. Przekłada się za to na spore zdemotywowanie, a tym samym obojętność i słabą efektywność. Pracownik cierpi pod kątem jakości swojego życia, firma cierpi pod kątem wyników.

Rozumiejąc ten schemat postanowiliśmy zastosować zupełnie inny model zarządzania opierający się na projektach oraz ich liderach.

  • Lider projektu jest tylko człowiekiem – może się mylić i akceptować to, że inni pokazują mu jego pomyłki
  • Lepsze jest wrogiem dobrego. Znaczy to, że zadań nie masz wykonywać perfekcyjnie, zdecydowanie wystarczy kiedy będą wykonane po prostu dobrze. Zawsze, we wszystkim można znaleźć jakąś skazę i nie chodzi aby wymagać perfekcji
  • Ludzie popełniają błędy, możesz popełniać je również Ty. Dla lidera projektu to nie jest informacja, że coś z Tobą jest nie tak, lecz że on niewystarczająco Cię wyszkolił, nie dobrał odpowiedniego zadania, albo nie wytłumaczył jeszcze jakiegoś konceptu
  • Założenie bazowe jest takie, że nie masz niezbędnej wiedzy oraz umiejętności i do danego rodzaju zadań chcemy Cię przygotować i dopiero po tym oczekiwać wyników
  • Jeśli masz pomysł to podziel się z resztą zespołu. Uznajemy wszystkie pomysły za bardzo wartościowe. Często z takiego, który wydaje się błahy rodzą się wspaniałe rozwiązania
  • Możesz być zmęczony, mieć cięższy okres i o tym otwarcie mówić. To ludzkie i inni to rozumieją.

Założenie naszego podejścia do zarządzania jest proste – warto traktować się “po ludzku”. Tak jakby chciało się być traktowanym wchodząc w buty drugiej osoby. Szanować indywidualność, wykazywać elastycznością, zrozumieniem. Szukać rozwiązań, a nie problemów. Dawać powody do uśmiechu, a nie w drugą stronę.

Te rzeczy wydają się bardzo podstawowe, oczywiste i takimi faktycznie są jeśli tworzy się odpowiednią atmosferę i kulturę zespołu.

Wzajemne wsparcie zamiast podcinania nóg

Są takie miejsca pracy, o których mówi się, że panuje w nich wyścig szczurów. Określenie wzięło się stąd, że szczury potrafią podgryzać sobie nogi w wyścigu po kawałek sera.

Tworzenie takiej atmosfery jest bardzo głupim działaniem. Członkowie zespołu czują się źle, niekomfortowo, a jednocześnie nie wnosi to żadnej korzyści dla firmy.

Najczęściej jest to skutek uboczny tego jakie zasady ustala się w miejscu pracy. Jeśli tworzy się sztuczną rywalizacje i nakręca ją dodatkowymi mechanizmami to niestety pcha to firmę w kierunku ww. wyścigu szczurów.

Nie idziemy w tę stronę. Tworzymy taką atmosferę, która sprawia, że masz ochotę być w porządku względem drugiej osoby, a ona to odwzajemnia. Atmosferę pomocy, podania ręki gdy trzeba, przyjemnego spędzania czasu we wspólnym towarzystwie.

O dobrą atmosferę dbamy też wybierając odpowiednie osoby do zespołu. Przy rekrutacji premiujemy te, które odznaczają się chęcią pomocy i przyjaznym nastawieniem, a unikamy tych, które wykazują się predyspozycjami do nakręcania atmosfery wyścigu szczurów.

 

Uczciwość

Są takie miejsca, gdzie ludzie skupiają się na tym, kto kogo bardziej wykiwa. Gdzie bycie sprytnym oznacza, stworzenie takiego planu, przy którym druga strona nawet nie spostrzeże, że została oszukana. W ten sposób funkcjonuje wiele organizacji. Pracodawcy szukają tylko sposobu jak przyciąć pensję pracownika. Pracownicy jak udawać, że pracują podczas bezczynności. Często też obie strony szukają sposobu jak oszukać i wyzyskać klientów. Pracownicy dla prowizji, pracodawcy dla wyższego dochodu firmy.

Brzydzimy się takim toksycznym środowiskiem. Chcemy bardzo prostych założeń opartych na uczciwości. Stawiamy na to aby osoby na czele zespołów były w porządku wobec współpracowników. Aby firma jako całość była w porządku wobec klientów.

Z drugiej strony oczekujemy, aby współpracownicy byli uczciwi wobec firmy i klientów.

To bardzo proste założenia, ale mające ogromne znaczenie.

 

Stabilność firmy

W 2016. roku w naszym zespole było raptem kilka osób. Nasz zespół niesamowicie urósł od tego czasu. Daje to pewien obraz tempa wzrostu SOVA, a co dodatkowo istotne wzrost jest oparty 100% na naszym własnym kapitale, bez zewnętrznego finansowania.

Piszemy o tym dlatego, abyś wiedział(-a), że współpraca z nami daje dużą stabilność. Jeśli Ty będziesz ze swojej strony w porządku, oraz z drugiej perspektywy - jeśli Tobie będzie podobała się praca w naszym zespole, to możemy nastawiać się na długoletnią współpracę.

Co dalej?

Przeczytałeś(-aś) całość i stwierdziłeś(-aś), że może to być stanowisko pracy odpowiednie dla Ciebie? To, że SOVA wraz ze swoim zespołem jest firmą, w której chciałbyś(-abyś) pracować, a przy tym spełniasz wymagania o jakich napisaliśmy? W takim wypadku pozostaje abyś wysłał(-a) do nas swoją aplikację:

– Stwórz CV w formacie PDF i zatytułuj je według wzoru: “Imię Nazwisko – Marketing”

– Wyślij je na maila: marketing-rekrutacja@sovaaccounting.pl

– Możesz stworzyć dodatkowo list motywacyjny, a w nim zamieścić na przykład krótkie odpowiedzi na pytania:

  • Co spowodowało, że zdecydowałeś(-aś) się zaaplikować właśnie na to ogłoszenie?
  • Dlaczego uważasz, że spełniasz nasze wymagania, może jakieś przykłady z życia?
  • Co Ci się szczególnie podoba w tym ogłoszeniu, a co niekoniecznie?
  • Co Twoim zdaniem moglibyśmy zmienić choćby na swojej stronie internetowej aby była ona czytelniejsza dla odwiedzających?
  • Jak podszedłbyś/podeszłabyś do tworzenia strategii marketingowej dla firmy takiej jak nasza?

Zachęcamy do aplikowania. Nie ma w tym żadnego ryzyka, a nadesłana aplikacja może okazać się początkiem ciekawego doświadczenia w naszym zespole. Dlatego jeśli jesteś zdecydowany(-a), skorzytaj z tego, że rekrutacja jest jeszcze otwarta i zabierz się do tworzenia aplikacji już teraz 🙂