+48 12 210 08 78 (pon-pt 9-20, sob 9-13) info@sovaaccounting.pl
Jeżeli zastanawiasz się jak powinna wyglądać procedura zakładania konta firmowego dla spółki LTD to ten artykuł jest dla Ciebie. Będąc właścicielem spółki LTD możesz założyć na nią konto zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii.  Warto jednak, żebyś miał świadomość, że zakładanie konta w UK nie jest obowiązkowe. Istnieje jednak dość sporo przypadków, w których okaże się to niezbędne. Prowadzenie sprzedaży detalicznej, sklepu internetowego czy też chęć pobierania kredytów w bankach brytyjskich – to tylko niektóre z powodów, które powinny Cię skłonić do przemyślenia kwestii otwarcia rachunku bankowego w UK już na etapie planowania rozwoju biznesu.

Konto dla spółki LTD w Wielkiej Brytanii

Jak wspomnieliśmy we wstępie, są takie sytuacje, kiedy posiadanie konta firmowego w UK jest niezbędne. Przykładowo, jeżeli chcesz sprzedawać produkty na eBayu potrzebujesz mieć konto na PayPal, do którego pełnej aktywacji wymagane jest konto bankowe utworzone w Wielkiej Brytanii. Posiadanie rachunku w Polsce niestety nie wystarczy do jego pełnej aktywacji. Również w przypadku rozliczania się z brytyjskimi firmami posiadanie konta w UK może ułatwiać wzajemne transakcje. Nie ma jednak żadnych przeciwwskazań, aby wysyłać płatności na rachunek bankowy w GBP, utworzony w Polsce. Chęć otwarcia konta wiąże się często z przynajmniej jedną wizytą dyrektora spółki LTD w UK, co jest spowodowane względami bezpieczeństwa. Dokumenty wymagane w celu założenia rachunku często różnią się między sobą – w zależności od wymogów stawianych przez konkretny bank. Lloyds Bank przykładowo, w wielu swoich placówkach umożliwia otwarcie konta na podstawie okazania dowodu osobistego, jednak jest to opcja wyłącznie dla brytyjskich rezydentów. Inne banki, jak HSBC czy Barclays wymagają jednak znacznie większej ilości dokumentów, przede wszystkim dokumentu potwierdzającego tożsamość (minimum jednego) – może to być paszport, dowód osobisty czy też prawo jazdy – polskie bądź brytyjskie oraz w związku z faktem, że w celu założenia konta musisz posiadać brytyjski adres, następujących dokumentów potwierdzających adres zamieszkania:

  • wyciągu z karty debetowej lub kredytowej z polskiego lub brytyjskiego banku (nie starszy niż 3 miesiące) – koniecznie w formie papierowej (wydruk z Internetu nie jest akceptowany);
  • listu od pracodawcy (w przypadku gdy jesteś dyrektorem spółki LTD możesz wystawić go sobie samodzielnie)
  • listu z Job Center Plus z uzyskaniem numeru NIN;
  • rachunków za abonament telewizyjny, gaz lub elektryczność, czyli generalnie za media, tzw. proof of address, za kilka miesięcy (zazwyczaj trzy) wstecz
  • certyfikatu rezydencji podatkowej.

W większości przypadków dane dokumenty wystarczą, warto jednak abyś przed podjęciem decyzji o zakładaniu konta firmowego skontaktował się z odpowiednim oddziałem banku i upewnił się czy posiadane przez Ciebie dokumenty są kompletne. Istnieje również opcja otworzenia rachunku bankowego online, jednak w danej sytuacji również konieczna będzie wizyta w oddziale banku w celu potwierdzenia tożsamości. Cały proces zajmuje wówczas do 7 dni.

Konto Bankowe w UK online

W naszej ofercie znajdziesz pomoc w założeniu konta w brytyjskim banku bez konieczności wyjazdu do UK, 100% online. Jak to możliwe? Otóż korzystamy w tym celu z technologicznych rozwiązań, zbudowanych w oparciu o struktury stworzone przez banki (Barclays i Lloyds), które pozwalają na założenie konta dla spółki LTD lub osoby fizycznej, całkowicie przez Internet, niezależnie od tego gdzie mieszka dana osoba lub członkowie zarządu spółki. Chciałbyś dowiedzieć się więcej na ten temat lub założyć takie konto dla siebie czy swojej firmy? Napisz do nas lub umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą:rozwiązanie. Dodatkowo, banki mogą wymagać przedstawienia Certified Certificate of Incorporation – jest to dokument z podpisem przedstawiciela Companies House. Koszt wydania danego dokumentu to 70 GBP, a czas oczekiwania na jego otrzymanie wynosi od 2 do 3 tygodni. Chciałbyś zarejestrować konto firmowe dla swojej spółki LTD bez dodatkowych kosztów i zastanawiasz się, z którym bankiem będzie Ci się najlepiej współpracowało? Napisz do nas lub umów się na bezpłatną konsultację – chętnie pomożemy!

Umów się na bezpłatną konsultację

Koszty posiadania konta bankowego w UK

Otworzenie rachunku bankowego w UK wiąże się z dodatkowymi kosztami, związanymi chociażby z wyjazdem do Wielkiej Brytanii. Dodatkowo, w celu prawidłowego przebiegu rejestracji i weryfikacji musisz posiadać brytyjski numer telefonu oraz prywatny brytyjski adres. Bank w trakcie przetwarzania aplikacji co najmniej jednokrotnie zadzwoni na wskazany przez Ciebie numer telefonu. W związku z tym ważne jest, żebyś był w stanie posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym swobodną, podstawową komunikację. W trakcie rozmowy najczęściej padają pytania o Twoją działalność. Opłaty związane z korzystaniem z konta bankowego w Wielkiej Brytanii są bardzo zbliżone do tych, których musimy dokonać w celu prowadzenia rachunku w Polsce. Nie ma także większych problemów z bankowością online. Spore różnice pojawiają się w przypadku dokonywania przelewów z Polski i do Polski – niektóre z banków mogą nakładać dość duże opłaty za dane transakcje. Dlatego ważne jest, żebyś przed założeniem konta w UK przekalkulował koszty związane z jego utrzymywaniem i wybrał najbardziej korzystną dla Ciebie opcję. Jeśli chodzi o koszty konta bankowego w UK zakładanego zdalnie, możemy pomóc Ci z otworzeniem dwóch różnych kont:

  1. Konto bez karty, którego utrzymanie jest bezpłatne, a płaci się jedynie skromne prowizje przy przelewach wychodzących.
  2. Konto z kartą, którego utrzymanie kosztuje 25 GBP miesięcznie, w którym przelewy są bezpłatne.

Na każdym z kont możesz założyć rachunki dla ponad 20 walut, za co nie zostaną naliczone żadne dodatkowe opłaty.

Konto dla spółki LTD w Polsce

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, prowadząc spółkę LTD, w zależności od jej charakteru możesz posiadać konto zarówno w UK jak i w Polsce. Cała procedura jest stosunkowo prosta i niedroga, zwłaszcza, że coraz więcej z dostępnych banków oferuje otwieranie rachunków dla spółek Limited. Do założenia rachunku bankowego w kraju będziesz potrzebował:

  • Certificate of Incorporation
  • Memorandum of Association
  • Company information

Powyższe dokumenty powinny zazwyczaj mieć tłumaczenie przysięgłe. Koszt tłumaczenia przysięgłego to wydatek rzędu około 100 złotych za komplet dokumentów. Dodatkowo, w niektórych bankach konieczne będzie przedstawienie tzw. Apostille, czyli urzędowego poświadczenia dokumentów, które jest wydawane na terenie jednego kraju celem posługiwania się nimi w innym państwie, na mocy konwencji haskiej z 1961 roku. Dokument poświadczony Apostille może być przedłożony właściwym władzom, urzędom i instytucjom innego państwa z pominięciem dodatkowych legalizacji. Czas oczekiwania na uzyskanie Apostille jest stosunkowo długi i wynosi od 2 do 4 tygodni. Otworzenie konta bankowego w Polsce bez Apostille jest możliwe, chociaż tylko niektóre banki oferują takie rozwiązanie. Dodatkowo, banki mogą wymagać przedstawienia Certified Certificate of Incorporation – jest to dokument z podpisem przedstawiciela Companies House. Koszt wydania danego dokumentu to 70 GBP, a czas oczekiwania na jego otrzymanie wynosi od 2 do 3 tygodni. Chciałbyś zarejestrować konto firmowe dla swojej spółki LTD bez dodatkowych kosztów i zastanawiasz się, z którym bankiem będzie Ci się najlepiej współpracowało? Napisz do nas lub umów się na bezpłatną konsultację – chętnie pomożemy!

Konto bankowe dla spółki LTD
4.5 (90%) 20 votes