+48 12 210 08 78 (pon-pt 9-19) info@sovaaccounting.pl

Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale koszty delegacji dyrektora bądź pracownika spółki LTD mogą zostać pokryte przez firmę.

Jest kilka wymagań, które podróż musi spełnić, aby mogła zostać uznana za podróż biznesową/delegację i być opłacona przez spółkę LTD:

  • kraj, do którego wyjeżdża dyrektor lub pracownik nie jest krajem jego stałego zamieszkania (ani Wielką Brytanią),
  • wyjazd zorganizowany jest w celach biznesowych – nie dla osobistych korzyści dyrektora,
  • delegacja jest tymczasowa i trwa nie dłużej niż 24 miesiące.

Delegacja może więc trwać kilka godzin, dzień, a nawet 2 lata.

Jakie koszty mogą zostać uznane za koszty delegacji?

  • Koszty transportu,
  • koszty zakwaterowania,
  • koszty wyżywienia,
  • inne koszty związane z wykonywaniem pracy.

Jeśli do celów podróży biznesowych korzystasz z własnego samochodu, motoru lub roweru, koszty takiego przejazdu mogą zostać pokryte przez spółkę LTD:.

  • w przypadku samochodu, 45 pensów na milę przez pierwsze 10 000 mil przejechanych w celach biznesowych i 25 pensów za każdą milę powyżej 10 000,
  • w przypadku motoru, 25 pensów za każdą przejechaną w celach biznesowych milę,
  • w przypadku roweru, 20 pensów za każdą przejechaną milę.

Ponadto, jeśli wieziesz ze sobą współpracownika przysługuje Ci dodatkowe 5 pensów od mili.

HMRC udostępniło również maksymalne stawki ryczałtowe, które można uznać za koszty podróży lub utrzymania.

Co oznaczają poszczególne sformułowania?

  • 5 hour rate (koszt pojedynczego posiłku podczas podróży trwającej co najmniej 5 godzin),
  • 10 hour rate (koszt posiłku lub posiłków podczas podróży trwającej co najmniej 10 godzin),
  • 24 hour rate + room rate (koszt posiłków i utrzymania w podróży trwającej co najmniej 24 godziny).

Inne koszty:

  • room rate,
  • breakfast,
  • lunch,
  • dinner,
  • drinks,
  • hotel to office,
  • total residual,
  • other.

Takie maksymalne kwoty firma może przekazać pracownikowi bez dodatkowego opodatkowania, czy też paragonów za posiłki lub zakwaterowanie.

Składki te są przykładowe i realne koszty delegacji mogą się od nich różnić. Więcej na ten temat możesz przeczytać na stronie brytyjskiego rządu.

Ważne jednak by wszelkie wydatki nieokreślone przez HMRC w powyższym dokumencie, potwierdzone były paragonem z datą ich poniesienia, dla bezpieczeństwa w przypadku kontroli.

Wydatki spółki pokrywające podróż biznesową dyrektora nie są jego prywatnym dochodem, dlatego też nie będą wykazywane w formularzu P11D. Tym samym nie zostaną naliczone od nich podatki ani składki na ubezpieczenie.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o praktycznych zastosowaniach spółki LTD i brytyjskich przepisów? Zastanawiasz się czy Twoja działalność może być zarejestrowana w takiej formie, a zbliżająca się podróż wliczona w koszty firmy? Napisz do nas lub: