+48 12 210 08 78 (pon-pt 9-20, sob 9-13) info@sovaaccounting.pl

Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale koszty delegacji dyrektora czy pracownika spółki LTD mogą zostać pokryte przez firmę.

Jest kilka wymagań, które podróż musi spełnić, aby mogła zostać uznana za podróż biznesową/delegację i być opłacona przez spółkę LTD:

  • Kraj, do którego wyjeżdża dyrektor lub pracownik nie jest jego krajem stałego zamieszkania (ani Wielką Brytanią),
  • Delegacja jest tymczasowa i trwa nie dłużej niż 24 miesiące,
  • Wyjazd zorganizowany jest w celach biznesowych, nie dla osobistych korzyści dyrektora.

Czyli, delegacja może trwać kilka godzin, pełny dzień, a nawet 2 lata.

Jakie koszty mogą zostać uznane za koszty delegacji?

  • Koszty transportu
  • Koszty zakwaterowania
  • Koszty wyżywienia
  • Inne koszty związane z wykonywaniem pracy

Jeśli do celów podróży biznesowych korzystasz z własnego samochodu, motoru lub roweru, koszty takiego przejazdu mogą zostać pokryte przez spółkę LTD, np.

  • W przypadku samochodu, 45 pensów na milę przez pierwsze 10 000 mil przejechanych w celach biznesowych i 25 pensów za każdą milę powyżej 10 000,
  • W przypadku motoru, 25 pensów za każdą przejechaną w celach biznesowych milę,
  • W przypadku roweru, 20 pensów za każdą przejechaną milę.

Ponadto, jeśli wieziesz ze sobą współpracownika pzysługuje Ci dodatkowe 5 pensów od mili.

HMRC udostępniło również maksymalne stawki ryczałtowe, które można uznać za koszty podróży lub utrzymania.

Co oznaczają poszczególne sformułowania?

  • 5 hour rate (koszt pojedyńczego posiłku podczas podróży trwającej co najmniej 5 godzin)
  • 10 hour rate (koszt posiłku lub posiłków podczas podróży trwającej co najmniej 10 godzin)
  • 24 hour rate + room rate (koszt posiłków i utrzymania w podróży trwającej co najmniej 24 godziny)

Oraz koszty takie jak:

  • Room rate
  • Breakfast
  • Lunch
  • Dinner
  • Other
  • Drinks
  • Hotel to office
  • Total residual

Takie maksymalne kwoty firma może przekazać pracownikowi bez dodatkowego opodatkowania, ani paragonów za posiłki, czy zakwaterowanie.

Składki te są przykładowe i realne koszty delegacji mogą się od nich różnić. Więcej na ten temat możesz przeczytać na stronie brytyjskiego rządu.

Ważne jednak by wszelkie wydatki nieokreślone przez HMRC w powyższym dokumencie potwierdzone były paragonem i datą ich poniesienia, dla bezpieczeńswa w przypadku kontroli.

Wydatki spółki pokrywające podróż biznesową dyrektora nie są jego prywatnym dochodem, dlatego też nie będą wykazywane w formularzu P11D i tym samym nie zostaną naliczone od nich podatki, ani składki na ubezpieczenie.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o praktycznych zastosowaniach spółki LTD i brytyjskich przepisów? Zastanawiasz się czy Twoja działalność może być zarejestrowana w takiej formie, a zbliżająca się podróż wliczona w koszty firmy? Napisz do nas lub:

 

Koszty Delegacji Pracownika lub Dyrektora Spółki LTD
4.9 (98.57%) 14 votes