+48 12 210 08 78 info@sovaaccounting.pl

Jak powinna wyglądać faktura wystawiona przez spółkę LTD? Jakie informacje muszą się na niej znaleźć?
 

Księgowość w UK jest pod tym względem całkiem prosta. W Wielkiej Brytanii nie ma podziału na faktury i paragony – jest jeden dokument, tzw. “invoice”, co w języku polskim znaczy po prostu “faktura”.

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na powyższe pytania. Klikając na odnośnik możesz przejść do sekcji, która najbardziej Cię interesuje.

Co powinna zawierać faktura wystawiona przez spółkę LTD?
Jak wystawiać faktury klientom z Polski?
Przykład faktury wystawionej przez Spółkę LTD

Co powinna zawierać faktura wystawiona przez spółkę LTD?

Nie ma konkretnych wytycznych na temat samego wyglądu faktury, jednak, jak podaje HMRC, istotne jest aby zawierała w sobie wszystkie z poniższych elementów:

  • Słowo „invoice” oznaczające po angielsku po prostu „faktura”
  • Unikatowy numer identyfikacyjny Twojej spółki
  • Nazwa, adres i informacje kontaktowe Twojej spółki
  • Nazwa firmy lub imie i adres klienta
  • Przejrzysty opis usługi lub produktu, za który pobierasz opłatę
  • Data świadczenia usługi lub dostarczenia produktu
  • Data wystawienia faktury
  • Należna kwota

Jeśli Twoja spółka jest zarejestrowanym płatnikiem VAT, do faktury musisz dołączyć:

  • Wysokość doliczonego podatku VAT
  • Całość należnej kwoty z doliczonym podatkiem VAT

Jak wystawiać faktury klientom z Polski?

Faktury dla klientów z Polski będą wystawiane według tego samego schematu, musisz jednak pamiętać o tym, że faktura za usługę wystawiona przez Twoją spółkę LTD dla klienta z Polski będzie podlegała odwrotnemu obciążeniu. Oznacza to, że jeśli jest taka konieczność, przedsiębiorca kupujący od Ciebie usługę będzie zobowiązany zapłacić za nią podatek VAT samodzielnie, a ty wystawisz po prostu fakturę na kwotę netto.

Co jeśli firma kupująca Twoją usługę jest zarejestrowana do VATu w Polsce?

W tej sytuacji mimo, że pierwotnie musi ona doliczyć VAT do kosztu Twojej usługi, w ostatecznym rozrachunku tak czy inaczej będzie miała prawo do jego odliczenia w związku z czym cała transakcja będzie z tej perspektywy “neutralna”.

Masz prawo do ustalenia własnych warunków płatności, jak np. zniżka za opłacenie faktury przed terminem, płatność z góry, itp. Jeśli nie ustalisz warunków płatności przy wystawieniu faktury, klient jest zobligowany prawnie do zapłaty wszelkich należności do 30 dni od otrzymania od Ciebie faktury, usługi czy produktu.

Jeśli nie ustaliłeś z klientem późniejszej daty płatności, po przekroczeniu terminu 30 dni masz prawo do zażądania płatności na drodze oficjalnej, jak i doliczenia odsetek za opóźnienie w płatności.

Przykład faktury wystawionej przez Spółkę LTD

 

faktura na spolke ltd

Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania, np. zastanawiasz się w jakich konkretnych przypadkach powinno się dopisywać do faktury “reverse charge” skontaktuj się z nami lub umów na darmową konsultację.

Umów się na bezpłatną konsultację

Jak Wystawiać Faktury na Spółkę LTD?
5 (100%) 14 votes