Kiedy należy zarejestrować spółkę LTD do VAT-u w Polsce?
Musisz zarejestrować swoją spółkę do VAT-u w Polsce jeśli Twoja spółka wysyła fizyczne produkty z terenu Polski do ostatecznych odbiorców lub jeśli wykonuje ona na terenie kraju działalność z poniższej listy:
- B2C services provided by an intermediary,
- B2B and B2C services connected with immovable property,
- B2B and B2C passenger transport,
- B2C transport of goods,
- B2C intra-Community transport of goods,
- B2C ancillary services to the transport of goods,
- B2B services in respect of admission to cultural, artistic, sporting, scientific, educational, entertainment and similar events,
- B2C services relating to cultural, artistic, sporting, scientific, educational, entertainment and similar activities,
- B2B and B2C restaurant and catering services,
- B2B and B2C short-term hiring of means of transport,
- radio and television broadcasting services and telecommunications services.
Źródło: European Comission – Taxation and Customs Union
Jak zarejestrować spółkę LTD do VAT-u w Polsce?
Na początek musisz przygotować wymienione poniżej dokumenty i informacje.
- Formularz NIP-2.
- Formularz VAT-R.
- Statut i akt założycielski spółki.
- Aktualny odpis z rejestru handlowego (w kraju siedziby spółki).
- Potwierdzenia rejestracji do VAT (w kraju siedziby spółki).
- Umowę z bankiem potwierdzającą otwarcie rachunku bankowego w Polsce lub oświadczenie
o niewystępowaniu o zwrot podatku VAT. - Umowę z biurem rachunkowym lub oświadczenie przez kogo zostaną dostarczone dokumenty
podczas kontroli. - Jeżeli spółka ustanowi pełnomocnika, musisz dostarczyć dokument poświadczający pełnomocnictwo do rejestracji spółki do VAT-u, udzielone przez osoby reprezentujące spółkę zgodnie z rejestrem oraz uiścić opłatę 17 PLN za każdą osobę upoważnioną.
- Dokładny opis działalności spółki LTD w Polsce (z podaniem kodu PKD), wraz z oświadczeniem czy spółka posiada:
- stałe miejsce prowadzenia działalności na terenie Polski,
- zaplecze ludzkie/osobowe,
- zaplecze techniczne i biurowe, niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej.
Wszystkie dokumenty musisz złożyć do odpowiedniego urzędu skarbowego. Mogą to być oryginały lub ich kopie poświadczone notarialnie, przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski. Jeśli nie będziesz w stanie dostarczyć urzędnikowi kopii poświadczonych notarialnie, najprawdopodobniej będziesz musiał zadbać o oryginały dokumentów do wglądu.
To wszystko, jeśli chodzi o rejestrację spółki LTD do VAT-u w Polsce. Teraz pozostaje Ci jedynie czekać z nadzieją na pozytywne rozpatrzenie wniosku przez urzędnika.
Jeśli któraś część artykułu nie jest dla Ciebie do końca jasna, masz jakieś pytania lub wątpliwości na temat tego czy Twoja spółka LTD wymaga rejestracji do VAT-u w Polsce – napisz do nas lub umów się na bezpłatną konsultację.